Open Space - Uprising Space (S2)
Te még nem vagy tagja az oldalnak, vagy csupán nem vagy bejelentkezve.
Belépés

Elfelejtettem a jelszavam!

Ki van itt?
Jelenleg 1 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 1 vendég

Nincs

[ View the whole list ]


A legtöbb felhasználó (8 fő) Kedd Aug. 18, 2015 3:37 pm-kor volt itt.
Barátoldalak
Barát oldalaink:
Neminra Világa


Mellék vállalkozásunk:
Top posting users this week

Top posting users this month
Proteus
 
F06MG19
 

Poll

Karakterkezelés és létrehozása

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down

Karakterkezelés és létrehozása

Témanyitás by Proteus on Csüt. Júl. 27, 2017 9:26 pm

A karakterkezelés szabályai




A karakterkezelés egyik főbb szabálya az adatlap aktualitásának fenntartása. Fontos, hogy az adott helyszínnek és tárgyaknak megfelelően kezeljük az űrlapot. Karakter készítésekor szabad kezet kaptok abban, hogy milyen formában jelenjen meg az előtörténet. Az előtörténet nem módosíthatja a fő történelmi szálat, nem térhet el a világtól. Elkészítésekor ügyeljünk, hogy szerepeljen a karakter faja, neme, külleme, kora és egyéb alapvető információk, melyek a játékhoz szükségesek. A születési helyként, vagy egy adott faj anyabolygója, vagy csak "egy kolónián" esetleg megnevezhetőek a kolóniák is. Az előtörténetben szabad kezet kaptok, ami régen volt most már nincs. A karaktered akár egy hajó kapitánya is lehet, vagy egy elit kommandós, vagy egy jól menő cég vezetője. Természetesen minimális korlátozásokat találhattok, fajonként megadott státuszpontok képességek illetve egyéb tárgybeli szabályok vannak. 


A karakter adatlap



A karakter adatlap egy egyszerűen használható és kezelhető Google Drive táblázatban található. Az adatlap kilenc szekcióból áll, amit az alsó részen található fülekkel navigálhattok. 

Alap adatok:
Az alap adatoknál találhatóak meg a karaktered alapvető adatai és a tulajdonságai.
Karakternév, faj, kor születési idő és hely. Ezeket az adatokat csak az adatlap létrehozásakor módosíthatod. Az alap adatok következő részében található a státuszpontok / alap tulajdonságok. Nyolc alaptulajdonság között oszthatsz szét a karakter létrehozásakor 15 pontot, melyek hozzáadódnak a fajod alap tulajdonságpontjaihoz. 

Tulajdonságok:

Fizikai erő, meghatározza a karaktered alapvető fizikai erejét, hogy mekkora súlyokat képes felemelni, milyen nagy kárt tud okozni pusztakézzel. Minél magasabb ez az érték, annál nagyobb fizikai ereje lesz a karakternek.

Gyorsaság, meghatározza a reflex szerű reakciókat. Kitérni ütések elől, vagy elugrani egy éppen feléd száguldó autónak. Minél magasabb ez a tulajdonság, annál gyorsabban képes a karakter a külső hatásokra reagálni.

Intelligencia, meghatározza az általa összegyűjtött ismeretek felhasználást, kreativitását, műveltségét. Minél magasabb az érték, annál magasabb értelemmel bír a karakter.

Karizma, meghatározza a karakter karizmáját. Milyen beszédképességet, befolyást bír más személyekre. Minél magasabb az értéke a karizmának, annál nagyobb eséllyel győz meg másokat a karakter a saját véleményével. 

Fogékonyság, meghatározza a karakter tanulási sebességét és képességét. Milyen gyorsan képes a karakter új dolgokat tanulni. Minél magasabb ez az érték, annál nagyobb eséllyel szerez új képességeket a karakter.

Állóképesség, meghatározza a karakter kitartását, minél magasabb az érték annál kitartóbb lesz a karaktered.

Ügyesség, meghatározza a karakter ügyességét, hogy milyen feladatokat milyen ügyességgel, gyorsasággal képes elvégezni. Minél magasabb az érték, annál könnyeben lesz képes a karakter feladatokat végrehajtani.

Ellenállás, meghatározza a karakter ellenállását külső hatások ellen. Az ellenállás nagyságával csökkenhet a sérülések mértéke is, ez a képesség nem foglalja magába a sugárfertőzéseket, de egyes betegségeket igen. Minél magasabb az érték, annál kisebb az esélye, hogy a karakter megfertőződjön, vagy éppen sérülés érje. Ettől függetlenül, erősebb külső hatásokra mint egy kézcsonkítás / törés stb... nem lesz hatással a tulajdonság.

Képességek

A képességek adottak, melyek között a játékos karaktere megalkotásakor 50 pontot oszthat el. Ezek a képességek specifikusabbak mint a tulajdonságok, megadják egy adott területhez való szakértelmet. Maximálisan egy képesség 50 ponttal rendelkezik. 
Kalandnehézségtől függően nőhetnek a képességpontok szüksége egyes feladatok elvégzéséhez, melyet kaland elején megjelenítünk számotokra. 0 pont egy adott képességen a teljes ismeretlenséget jelenti. 

Alkudozás, az üzleti életben elkerülhetetlen, hogy egy adott termékért többet kérnek mint az valójában ér. Szükséges néha az eredeti kikiáltási árat lealkudni néhány kredittel. Elkerülhetetlen tulajdonság a képességhez a karizma, enélkül hiába magas alkudozási képességünk, ha nem tudjuk eladni magunkat. A képesség értéke 1-10 ig, egyszerű alkudozást jelent mely segítségével akár 4-5% ot is képesek leszünk lealkudni az árból. 10-20 ig a képesség elérhetővé teszi, hogy használt piacokon, vagy használt árú üzletekben szerezzük meg magunknak azt a 4-5% kedvezményt megszerezzük magunknak. 20-30 ig a képesség megnöveli a 4-5% kedvezményt 8-10%-ra. 30-40 pontnyi alkudozás elérhetővé teszi, hogy kedvezményesen juss hozzá teljesen új termékekhez. 40-50 pontnyi képesség már üzletszerű nagykereskedelmi árakhoz ad hozzáférést mely 15% kedvezményt jelent minden árúnál, akár egy gyártógép, vagy egy teherhajó, ez már szerződés alapú kedvezményes hozzáférést jelent, ha saját céggel rendelkezel.

Kémkedés, néha szükséges, egy kis extra információt szerezni a galaxisból. Meghatározó tulajdonság az intelligencia és ügyesség. 1-10 pontig a képesség elegendő, hogy egy privát beszélgetésből kivegyük a fontos információkat. 10-30 ig képesek leszünk a rejtett üzenetek lefordítását. 30-50 pontnyi képesség már tudatos információfelhasználást jelent, az adott adatok akár értékesítését is.


Számítógéphasználat, a számítógépek használata már elkerülhetetlen a galaxisban. Mindent összekötnek, és az utcákon is megtalálhatóak. Minden alapvető információ, mely a világon megtalálható, ott kell keresned. Az űrhajók, a gyárak irányításához alapvető képesség. Meghatározó tulajdonság az intelligencia. (Az űrhajó irányításhoz legalább 5 pont Számítógéphasználat szükséges.) 1-10 pontig lehetővé teszi a képesség, hogy szörfözz az astro-neten vagy éppen vásárolj onnan. 10-20 pontig a képesség kisebb betekintést ad a komolyabb hátterű programok kezelésére. 20-30 pontig kis védelmű számítógépes zárak feltörését engedélyezi. 30-40 pontig engedélyezi számodra a programkódok módosítását. 40-50 pont között engedélyezi a távolsági számítógép feltörését is, vagy komolyabb szerverek feltörését. 

Vezetés, meghatározza, hogy mennyire vagyunk képesek  más személyeket irányítani. Lehet céged alkalmazottakkal, ha nincs vezetői képességed, akkor nem leszel képes kordában tartani őket. Meghatározó képességek a karizma, fogékonyság és az intelligencia. 1-10 pontig 3-4 fős társaság irányítására vagy képes. 10-20 ponttól 10-15 fős társaság irányítására vagy képes. 20-30 ponttal már 20-50 fős társaságokat leszek képes irányítani. 30-45 ig már 50-100 főt leszel képes irányítani. 45-50 ig nincs alkalmazotti korlát.

Földi járművek irányítása, mellékes képesség 1 ponttal rendelkezik. Engedélyezi a földi járművek vezetését.


Gyógyítás, a gyógyítás képessége elkerülhetetlen ha egy orvos karaktert szeretnél létrehozni magadnak. Meghatározza a gyógyítás mértékét, anatómiát is magába foglalja. Meghatározó tulajdonság az intelligencia, fogékonyság, ügyesség, állóképesség. 1-10 ig képes vagy egyszerű sérüléseket kezelni. 10-20 ig képes lesz a karaktered, hogy eltört végtagokat kezeljen. 20-30 pontoknál a karakter képes lesz fertőzéseket gyógyítani. 30-45 pontoknál képesek leszünk komolyabb műtéteket végrehajtani.  45 pontnál képesség nyílik meg: csonkított testrészek cseréje mechanikus tesztrészre.


Javítás, mellékes képesség 1-5 ig egyszerű tárgyak javítása, 5-10 ig bonyolult szerkezetek javítása.


Építés, mellékes képesség 1-5 ig egyszerű felépítményeket építhetsz fel 5-10 ig bonyolult szerkezeteket építhetsz.


Betörés, mellékes képesség (kémkedéshez ajánlott) a zárfeltörés képességét biztosítja. 1-5 ig egyszerű zárakat, 5-10 (legalább 15 számítógépismeret pont) mechanikus zárak feltörését biztosítja.


Elsősegély, mellékes képesség (minimum 5 intelligencia pont kell a használatához) 1-5 ig egyszerű sérüléseket leszel képes ellátni. 5-10 (legalább 5 pont gyógyítás) vágások és zúzódások, vérző sebek kezelése.


Idegennyelv, mellékes képesség (minimum 20 intelligencia pont kell a használatához)
nem minden személy használja a közös nyelvet a galaxisban, ezért néha szükséges egy kis idege nyelvi ismeret. Két pontonként egy általad kiválasztott faj nyelvét sajátíthatod el.

Bányászat, mellékes képesség engedélyezi a bányagépek használatát.


Cég vezetés, képessége elkerülhetetlen ha saját céget szeretnél alapítani. Meghatározó tulajdonság az intelligencia, elkerülhetetlen képesség a vezetés.
1-5 pontig képes vagy egy kisebb üzletet vagy gyárat vezetni. 5-10 pontig már gyártósorral, több üzlettel rendelkezhetsz (2). 10-15 ig nagyobb üzemet építhetsz, vagy üzletágazatod lehet. 20 pontnál megnyílik előtted, hogy saját márkát alapíts.

Űrjármű specializáció

Figyelem! Az űrjárművek specializálódásánál figyelembe kell venni, hogy egy típusra tehetsz pontokat, ha új típusra szeretnél specializálódni, akkor a pontok elvesznek, ahogy a képesség is, de lehetőséged nyílik egy új típus képességeit megszerezni magadnak. Ez nem ajánlott lépés.
Az űrjárművek képességeihez való tulajdonságbeli elvárásokat a következő táblázatban találjátok:Táblázat


Vadászgép irányítás képességei:

Kitérő manőver: 10 körönként alkalmazható.
Térj ki a halálos helyzetből, de jól vigyázz a rakéták és torpedók ellen nincs menekvés, ha nem használod a rakétákat elterelő berendezéseid. A képesség lehetővé teszi harc közben a kitérőmanővereket vadászgépekkel.

Gyors célzás: 10 körönként alkalmazható.
Szinte már alig látni az ellenséges járművet a gyors mozgása miatt, használd az ügyességed és a képességeidet, hogy eltaláld és megsérüljön az ellenséges hajó.
A képesség lehetővé teszi, hogy 100% pontossággal eltaláld célpontod.

Hajtómű túlhajtás: 15 körönként alkalmazható.
Nincs elég erő a hajtóműben? Már ismered a módját, hogy károsodás nélkül elérd a hajtómű limiten túli teljesítményét. A képesség lehetővé teszi, hogy rövid ideig megnöveld a hajód sebességét, drasztikusan. Ha ezalatt az idő alatt találat éri a hajódat, a sebzés mértéke triplázódik.

Rakéta invázió: 20 körönként alkalmazható.
Az ellenség hajója könnyen elhárítja a rakéta támadásaidat? Sebaj! Itt a megoldás!
A képesség lehetővé teszi, hogy áthágd a körönkénti 1 rakéta szabályt, az összes rakétádat kilőheted egyetlen célpontra, egy körön belül.

Ász manőver: 20 körönként alkalmazható.
A híres ász manőver, mely ha kell az életedet is megmentheti.
A képesség hasonló mint a kitérő manőver, de itt ez a hatás két körön keresztül aktív marad, te pedig közben támadhatsz.

Ragadozás: 25 körönként alkalmazható. Használata 20 körig tiltja az Ász manővert és a kitérő manővert.
A képesség lehetővé teszi, hogy vadászgéppel egy támadás alatt a sugárágyúiddal kétszer sebezd az ellenséges objektumot.

Elvetemült roham: 30 körönként alkalmazható. Használata után 15 körig semmilyen képességet nem alkalmazhatsz.
A képesség lehetővé teszi, hogy ha az ellenséges hajó támadásba lendül, te ellentámadást indíts, kétszer sebzel ebben az időben két körön keresztül, de a két kőr lejártával te egy körig nem támadhatsz majd, és ha találat éri a hajód dupla sebzést fogsz elszenvedni.

Cirkáló és romboló képességek:


Figyelem! A cirkáló és romboló képességek megegyeznek, de nem használhatóak az eltérő típusokon. Tehát ha cirkálóra specializálódsz, a képesség megegyezik, de rombolón nem használhatod őket.
Kitérő hadmozdulat: 5 körönként alkalmazható.
A képesség lehetővé teszi, hogy a sérülést mely a hajódat érheti lecsökkentsd. Mivel egy nagytestű hajóval nem térhetsz úgy ki, mint egy vadászgéppel ezért el fogják találni a hajódat, a képesség a találat 50% át semlegesíti. 

Torpedók élesítve: 10 körönként alkalmazható.
A képesség lehetővé teszi, hogy ne csak egy, hanem két torpedót lőj ki egy körben.

Lövegek túlhajtása: 20 körönként alkalmazható. 2 körig nem használhatod a fegyvereid a képesség használata után.
A képesség lehetővé teszi, hogy egy körben minden fegyvereddel lőj egy célpontra, és dupla károkozást érj el vele.

Harctéri kalibráció: 30 körönként alkalmazható. 10 kőrre minden más képességet letilt.
A képesség segítségével újrakalibrálhatod a lövegeit működését a harctéren is, nem csak karbantartás közben. Ez a képesség 4 kör erejéig megakadályoz minden űrhajón található fegyver károsodását.

Ellentámadás: akkor használható a képesség ha a pajzs megszűnt, használat után 10 kőr ameddig újra használhatóvá válik.
Az ellentámadás képessége lehetővé teszi, hogy ha a pajzs megszűnt, akkor visszatüzelj az ellenség hajójára a következő kőrben úgy, hogy kétszeres károkozást érj el vele.

Pajzsmentés: csak akkor használhatod, ha a pajzs megszűnt és 20 körön belül nem használtad az ellentámadás képességét. A képesség 40 körönként alkalmazható.
A pajzsmentés lehetővé teszi, hogy a pajzsot egy újabb ellenséges támadás erejéig visszatöltsd, ami egy támadást képes lesz felfogni.

Ostrom ütegek: csak akkor használhatod ha 20 körön belül nem használtál más képességet. A képesség újra csak 30 kör múlva használható, 20 körig minden más képesség használatát tiltja.
A képesség 4x károkozást ad egy kőr alatt, a képesség hatása három körig tart.

Aktív adatok

Ha sikeresen átrágtuk magunkat az előző leíráson, kicsit hátradőlhetünk. A következő leírásrész az adatlap aktív-adatok nevezetű fület mutatja be. Az első dolog amivel találkozhatunk, az a tartózkodási hely. A játék szempontjából fontos, hogy az adatlapon a megfelelő helyszínt adjuk meg. Az az aktív adatlap fontossága nem merül ki, abból, hogy kitöltöm, hogy ne szóljanak rám érte. Fontos, hogy követhető legyen a karakter a játéktéren akár az adatlapon keresztül is. A következő adatunk az aktív kaland. Az aktív kaland nevét, vagy számkódját írjuk be az adott cellába. A következő fülön a felszerelésünk található, két részre osztva. Ami épp a karakternél van, a ruházat amit visel, vagy éppen a fegyver amit a kezében tart és a táska / elraktározott tárgy. A táskában maximum 40 súlynyi pontot cipelhetsz, minden tárgynak saját súlypontja van. Azok a tárgyak, melyek a táskádban vannak folyamatosan nálad vannak, azok a tárgyak melyeket bizonyos helyeken raktározol el, ládában vagy egyéb helyeken azokat kaland közben nem használhatod, ha csak nem raktad el már előre. Magyarán azokat a tárgyakat, melyeket nem a táskádban tárolsz azokat instant nem használhatod, az adott helyen kell lenned a használatához, vagy a táskádba rakásához. A következő rublikánk a pénz cella, itt a jelenlegi vagyonunkat jelezzük. A pénz mozgását a tárgyaid mellet találhatod, fontos írni ha vásárolsz vagy eladsz valamit. 

Egészségügyi napló
Az egészségügyi naplón csak a sérüléseket és gyógyításokat kell vezetni. Ide kell írnod, hogy mikor és hogyan sérült a karaktered.
Hajó adatlap
A hajó adatlapon találhatóak meg a hajó alap adatai. A hajó nevét a játékos választja ki, az azonosító kódja egy nyolc karakterből álló random szám és betűsor keverve. Ez természetesen már a játéktéren lesz jelentős. A gyártó a modell és a típus adott minden hajónál. A hajó felszerelésnél láthatóak a különböző alkatrészek, ezt értelemszerűen kell használni. A hajófegyverzetnél meghatározó, hogy a hajón hány fegyver és hol helyezhetőek el.
Hajónapló
Itt kell vezetni, hogy a hajóddal honnan hová megy a karakter, minden helyszín-változásnál tölteni kell.

Hajókarbantartási napló
Itt kell vezetni, hogy a hajón milyen sérülések és javítások történtek.

Kalandnapló
Itt kell vezetni, hogy a karakter milyen kalandokban vett részt, és milyen jutalmakat szerzett.
Eseménynapló
Ezt az oldalt kezelők és adminok használják, ez egy játékos számára nem fontos dolog.
Egyéb
Minden ami egyéb vagy nincs helye azt ide írjuk akár játékos akár admin vagy kezelő.
A minta adatlap már megtekinthető itt.


A hozzászólást Proteus összesen 30 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Júl. 31, 2017 2:09 pm-kor. (Reason for editing : Proteus)
avatar
Proteus
Vezető
Vezető

Hozzászólások száma : 1032
Join date : 2015. Aug. 13.

Felhasználó profiljának megtekintése http://opnspacehu.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Re: Karakterkezelés és létrehozása

Témanyitás by Proteus on Hétf. Júl. 31, 2017 2:22 pm

A Továbbfejlődés rögös útja
(Haladó játékosoknak)




Ha a karakterünk már elég jó, de mégsem akkor itt az idő, hogy tovább fejlesszük őt. Több módja van annak, hogy növeljük a tulajdonság, vagy képesség pontjainkat. Fontos, egy héten csak egyszer növelhetjük pontjainkat, ha kiválasztottad a neked tetsző foglalkozást akkor egy hetet kell várnod míg újra fejleszthesd karaktered. Magyarán egy héten egyszer, csak 1 pontot szerezhetsz a tulajdonságokhoz. 

Fizikai erő: Karakterünk fizikai erejét, könnyen növelhetjük ha edzőterembe küldjük, vagy pedig más módot találunk az edzésre. 

Gyorsaság: A karakterünk gyorsaságát ügyességi feladatokkal növelhetjük.

Intelligencia: Az olvasás és adatgyűjtés, tanulás növeli az intelligenciádat.

Karizma: Beszélj egy tükörbe, vagy beszélgess a barátaiddal. (Ez a tulajdonság még független ettől a rendszertől, ezért ezt adminok és mesélők adják.)

Fogékonyság: Tanulj karaktereddel egy héten egyszer, hogy a fogékonysága gyarapodjon.

Állóképesség: A fizikai erőhöz hasonlóan fejlesztheted az állóképességedet.

Ügyesség: Az ügyességet hasonlóan a gyorsasághoz, feladatok elvégzésével fejleszthetsz.

Ellenállás: Az ellenállás fejlesztésének nincs módja, vagy admin vagy mesélő adhatja.
avatar
Proteus
Vezető
Vezető

Hozzászólások száma : 1032
Join date : 2015. Aug. 13.

Felhasználó profiljának megtekintése http://opnspacehu.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Re: Karakterkezelés és létrehozása

Témanyitás by Proteus on Szomb. Szept. 23, 2017 4:56 pm

Adatlapi változások


Az adatlapon megjelent a felszerelés fül, melyen megtalálhatjátok a karakterek páncéljait fegyvereit és tárgyait. Egy új funkciót is találhattok majd, mégpedig a páncélok és fegyverek módosító "slotjait", ahol fejlesztéseket építhettek a tárgyaitokba. Az aktív fülről teljesen kikerülnek a tárgyaitok listája, ezzel egyszerűbb lesz a kezelés. A pénzforgalmat továbbra is itt fogjátok megtalálni, ahogy az a mintán is látszik.
avatar
Proteus
Vezető
Vezető

Hozzászólások száma : 1032
Join date : 2015. Aug. 13.

Felhasználó profiljának megtekintése http://opnspacehu.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Re: Karakterkezelés és létrehozása

Témanyitás by Sponsored content


Sponsored content


Vissza az elejére Go down

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére


 
Permissions in this forum:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.